Re: Contagio mortale-Serie Grande Maestro Ramas |
Oggetto: Re: Contagio mortale-Serie Grande Maestro Ramas inviato da D.F. il 23/11/2006 10:30:19 Citazione:
C'è da dire che io mi fido sempre di quanto scritto sul sito di Project Aon. Qui http://www.projectaon.org/en/ReadersHandbook/GrandMasterDisciplines si tratta l'argomento e a un certo punto dice: The Magnakai Disciplines that can provide "tangible" bonuses in the Grand Master series are: * Huntmastery--may be used to automatically find food (unless the text explicitly notes otherwise) * Curing--may be used to heal 1 ENDURANCE point (per numbered section of the book) while not in combat. * Weaponmastery--adds 3 points to your COMBAT SKILL (4 if you reached the Magnakai rank of Scion-Kai) if using the Weapon with which you are skilled. Bonus of +2 to any Random Number picks with missile or thrown Weapons?. * Psi-surge--adds 4 COMBAT SKILL points to your total when used against an opponent who isn't immune, at the cost of 2 ENDURANCE points per round of combat. Mindblast can still be used to add two points to your COMBAT SKILL without loss of ENDURANCE points. (If you reached the Magnakai rank of Archmaster, Psi-surge will add 6 points to COMBAT SKILL at the cost of 1 ENDURANCE point per round of combat and Mindblast will add 3 COMBAT SKILL points at no ENDURANCE penalty.) These bonuses are replaced by their Grand Master Discipline equivalent (e.g. acquiring Grand Weaponmastery in a Weapon with which you have Weaponmastery gives you a +5 COMBAT SKILL bonus--not +8). L'ultima parte sembra essere proprio quello di cui discutiamo... Poi nel testo la cosa non è specificata e anche io un tempo utilizzavo il metodo di sommare i bonus (sommavo anche Scherma!) come sempre è un gioco e ognuno adotta le regole che ritiene più opportune! |